Jouw ervaring telt voor ons
9
Geplaatst op 09 augustus 2010

Starbucks experimenteert met groene koffie

Koffiewinkel concern Starbucks begint met een test van zomerdrankjes op basis van groene koffie. Het bedrijf wil met de zogenaamde ‘refreshers’ de verkoop aandrijven en onderscheid met concurrenten vergroten.

Geen koffiesmaak

Volgens vicepresident Julie Felss Masiano komt het neer op koffie die niet naar koffie smaakt. De refreshers zijn gemaakt van fruit en bevatten bijna geen cafeïne en calorieën. De basis van de nieuwe drankjes is een poederextract van groene, ongeroosterde koffiebonen, dat een neutrale smaak heeft. Door een speciale behandeling heeft de cafeïne minder effect dan bij gewone koffie.

Onderscheiden

Starbucks focust zich op nieuwe koffievariaties nadat er door een grote herstructurering wereldwijd 900 Starbucks-cafés hun deuren moesten sluiten. De eerder bedachte ‘Frappuccino’ leverde al vele miljoenen op. Het concern wil zich met de zomerdrankjes onderscheiden van onder andere McDonalds. De refreshers worden alleen verkocht bij 113 cafés rond San Diego.
Om je zo goed mogelijk te helpen gebruikt koffiediscounter.nl cookies – Meer informatie over cookies. Melding sluiten
loadingLoading...
To Top